Life

Life

sobota, 28 lipca 2012

Dziwny kraj - część II

Niedawno pisałam o programie w tv polskiej, gdzie obcokrajowcy oceniają Polskę.

Program sie już skończył, szkoda, ze było tylko 8 odcinków. O czym jeszcze było:

- O śmieceniu. O tym, że papiery ludzie wyrzucają gdzie popadnie. Jak nie trafią do śmietnika, to nie podniosą, tylko tak zostawią. Problem jednak dotyczy nie tylko Polski, ale wielu innych krajów moim zdaniem. Chyba najczyściej, gdzie widziałam to była Szwecja, ale tam to w ogóle wszystko takie ładne i jak od linijki;-) Za to najbrudniej jest we Włoszech, szczególnie w Rzymie. Papiery są wszędzie- na ulicach, chodnikach, trawnikach. Ale najgorszym problemem oczywiście są psie kupy. Tutaj ciągle się trzeba patrzeć pod nogi, nikt po swoim pupilu nie sprząta! Widziałam jeden jedyny raz w Sienie, że każdy sprzątał w torebkę foliową po swoim psie, ale tam był taki nakaz/przepis. Pamiętam, jak kiedyś mój znajomy ze Stanów powiedział: "Słyszałem, że Europę trzeba zwiedzać patrząc pod nogi a nie do góry?" No cóż, to było 10 lat temu ale niewiele się zmieniło...

- O tym, że nie można znaleźć nigdy WC. Ooo, znam z własnej autopsji, bo ja zawsze i wszędzie mam pełny pęcherz ;-) Facetom łatwiej znaleźć jakiś mur albo drzewo, a kobieta co ma zrobić? Tylko w krzaki;-) We Włoszech jest o tyle łatwiej, że na każdym rogu ulicy jest bar, gdzie się pije kawę. Każdy ma wc i można skorzystać- oczywiscie, jak sie coś kupi, ale kawa kosztuje 0,80 centów, więc nie jest tak źle.

- PKP. To niestety temat -rzeka... Włoch z programu był przerażony, jak w Krakowie nadjechał pociąg z Zakopanego do Wa-wy bodajże i już był cały zapchany. Ludzie wchodzili oknami a połowa została na peronie mimo kupionych biletów. Pamietam z dzieciństwa takie podróże na korytarzu albo w ubikacjach -na bardziej obleganych trasach jest wciaż tak samo:)

- O życzliwosci Polaków. Tutaj było bardziej pozytywnie.  Włoch miał niby zwichniętą nogę i spadały mu papiery na chodnik, albo on się przewracał. W większosci przypadków mu pomagano, ale byli też tacy co udawali ślepych...

- O tym, że Polki są bardzo ładne i zadbane i że ulegają obcokrajowcom:) Włochowi uległy prawie wszystkie, oprócz jednej, co miała już chłopaka. No ale o temperamencie Południowców słyszy się od dawna ;-) Zresztą, Włosi są tacy.. czarujący.. Wpadłam sama też z tego powodu ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz