Life

Life

środa, 24 grudnia 2014

Secret Santa

Pamiętacie, jak pisałam kiedyś, że na instagramie robię codziennie jedno zdjęcie, które jest robione wg listy, które tworzy dziewczyna z Australii -  Fat Mum slim.

Od dwóch lat na Święta Bożego Narodzenia organizuje ona wymianę prezentów tzw. "Secret Santa Gift Exchange". W tym roku po raz pierwszy także byłam uczestnikiem :)
Najpierw, na początku października trzeba się było u niej zarejestrować i zaznaczyć, czy chce się kupić prezent dla osoby z danego regionu : Europa, Ameryka, Australia, cały świat itp. Kwota prezentu została ustalona dla wszystkich w wysokości 25$ australijskich plus oczywiście koszty przesyłki. Potem wpłacało się dodatkowo 5$ australijskich na konto fundacji z Kenii, zajmującej się dziewczynkami poniżej 12 lat, które niestety maja za sobą smutne doświadczenia przemocy seksualnej.

Następnie każdy uczestnik dostał maila z danymi wylosowanej osoby do kupienia prezentu. Mi przypadła dziewczyna z Belgii. Powstała specjalna zamknięta grupa na fejsbooku, gdzie można było zadawać pytania (odnośnie ulubionych kolorów, hobby, książek, jedzenia itp), na które każdy odpowiadał. Nikt nie mógł oczywiście zdradzić się, kogo wylosował a cała ta grupa służyła właśnie do tego, aby w taki sposób "szpiegować" wylosowaną osobę :)
Wysyłka prezentów musiała być do 1 grudnia, aby na pewno prezent doszedł na czas.

To kupiłam ja:

Każda osoba, która już dostała prezent - pisała o tym na grupie i wklejała zdjęcie, aby Secret Santa wiedział, ze prezent na pewno doszedł. Niektórzy od razu otwierali, inni czekają do Świąt.
Ja czekam :) Mój prezent przyszedł z Londynu:


Jestem bardzo ciekawa, co mi kupił mój Secret Santa :)
Bardzo fajna sprawa, co nie?

Wszystkim Wam życzę Wspaniałych Świąt! Podobno śnieżne nie będą ale u nas w Rzymie też śniegu nie ma :D

6 komentarzy:

  1. Fajny pomysł i szczytny cel. Ja tylko wysyłam smsy na rózne charytatywne cele i daję produkty w supermarketach. Tak sie kiedys zastanawiałam, czy potrafilabym wziąć np. z Domu Dziecka czy ukrainskich stowarzyszeń dziecko na święta i naprawdę zrobić coś konkretnego.
    Wesołych Świąt-Buon Natale e felice Anno Nuovo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawde ciekawe, bo prezent z innego kraju nigdy nie jest taki zwykly jak od rodziny gdzie sie pisze listy zyczen. Tylko trzeba na to troche czasu poswiecic, zeby kupic cos fajnego. Pozdrawiam i zycze z calego serca Szczesliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł :) Napiszesz co dostałaś?:) Najlepszego w Nowym Roku !

    OdpowiedzUsuń
  4. swietny pomysl ..tez jestem ciekawa co Ty dostalas :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałam kosmetyki i świeczkę Bath & Body i słodycze :)

    OdpowiedzUsuń